مقالات شیمی مال

پرکلرین 65 درصد چیست؟ بررسی ویژگی ها و خواص این ماده

ویژگی های پرکلرین

پرکلرین یا کلر را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین موادی در نظر گرفت که زندگی روزانه انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این ماده شیمیایی برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گرفته و به خاطر داشتن خاصیت گند زدایی فوق العاده و سفید کنندگی مطلوب توانسته در موقعیت های صنعتی و خانگی کاربرد های گسترده ای پیدا نماید. به خاطر داشته باشید که این محصول در دسته بندی ها و مدل های متنوعی در بازار به فروش می رسد.

دسته بندی کلر می تواند بر روی خواص شیمیایی و لیست کاربرد های این محصول تاثیر گذار باشد. دی اکسید کلر، پرکلرین و کلر جامد از جمله مشتقات این محصول به حساب می آیند که می توانند در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. امروز ما قصد داریم تا در مورد چیستی این ماده و مهم ترین کاربرد های آن با شما صحبت کنیم. پس، اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلر و مدل های مختلف آن هستید ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

پرکلرین یا کلر

 

کلر و مشتقات کلر

بیایید تا کارمان را با بررسی چیستی و مشخصات مشتقات کلر شروع کنیم. به صورت کلی، کلر یک ماده شیمیایی پر کاربرد به حساب می آید که در جایگاه 17 جدول عناصر مندلیف قرار گرفته است. این ماده با ارزش، یکی از پر کاربرد ترین هالوژن های موجود در جهان به حساب می آید که می تواند برای موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. خاصیت گند زدایی آن باعث شده تا شرکت های متنوعی نسبت به استفاده از آن در پروژه های بزرگ و کوچک خود اقدام نمایند.

در حالت اولیه، عنصر کلر رنگی زرد مایل به سبز دارد. این محصول خاصیت اکسید کنندگی بالایی داشته و به راحتی همه مدل های باکتری، قارچ و ذرات آلوده کننده را از بین می برد. مدل های خالص این ماده در فرم گاز تولید می شوند. البته که این محصول مدل های مایع و جامع را نیز در خود جای داده است. در اکثر مواقع، کارشناسان این ماده را در جهت تصفیه آب مورد استفاده قرار می دهند.

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع مشتقات کلر در بازار موجود است. هیپوکلریت کلسیم، هیپوکلریت سدیم، از کلر، دی اکسید کلر، کلر جامد و پرکلرین از جمله محصولاتی به حساب می آیند که در این دسته بندی قرار گرفته و به فروش می رسند. برای تهیه بهترین محصولات، شما همواره باید به کاربرد پروژه خودتان توجه کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

پرکلرین چیست

حال که با چیستی کلر آشنا شدیم، بیایید تا پرکلرین را نیز مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی، پرکلرین که با نام های خاصی همچون هیپوکلریت کلسیم هم شناسایی می شود، یک ترکیب شیمیایی معدنی است که برای ضد عفونی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. خیلی از افراد این محصول را با نام های خاصی همچون پودر سفید کننده شناسایی می کنند. استفاده از این ماده در صنایع مختلفی رایج است. صنایعی همچون صنعت نساجی و کاغذ سازی از جمله موقعیت های خاصی به حساب می آیند که این ماده شیمیایی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تولید پرکلرین فعالیت می کنند. فرمول شیمیایی این کالا Ca(0Cl)2 است. این محصول تقریبا پایدار بوده و بر خلاف ماده کلر برای نگهداری از آن شما به مواد خیلی سنگین نیاز نخواهید داشت. در ضمن، به خاطر داشته باشید که این کالا به صورت پودر تولید شده و در بازار به فروش می رسد. در حالت اولیه رنگ این پودر سفید و خاکستری می باشد ولی در صورتی که مواد شیمیایی بیشتری به آن اضافه شود، احتمال اینکه ظاهرش تغییر پیدا کند وجود دارد.

این محصول به صورت جامد سفید رنگ تولید می شود. پرکلرین به گونه ای طراحی شده که نباید در برابر رطوبت قرار گیرد. قرار گرفتن در مجاورت رطوبت می تواند این محصول را به آرامی تجزیه نماید. به خاطر داشته باشید که این فرآیند می تواند بوی شدید کلر را تولید کند و در نتیجه، مشکلات گسترده ای را برای افراد ایجاد نماید. در صورتی که شما این پودر را در آب قرار دهید، به صورت کامل حل می شود. داشتن پایداری نسبتا زیاد به آن اجازه داده است تا خواص خود را برای بازه های زمانی طولانی حفظ نماید.

کاربرد پرکلرین در صنایع مختلف

البته که می توان پرکلرین را در موقعیت ها و پروژه های متنوعی مورد استفاده قرار داد. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم و پر اهمیت اشاره کردیم، این ماده شیمیایی می تواند برای انجام فعالیت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مهم ترین کاربرد های آن مربوط به گند زدایی آب های آشامیدنی می باشد.

زمانی که شما این ماده را به آب آشامیدنی اضافه می کنید، همه آلودگی های آن را نیز به صورت کامل از بین می برید. جدا از این مسئله، این محصول می تواند برای ضد عفونی کردن برخی از مدل های لباس و پارچه هم مورد استفاده قرار گیرد. فقط قبل از استفاده از آن برای ضد عفونی، بهتر است که نوع پارچه را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که نسبت به این ماده حساس نیست.

دیگر کاربرد پرکلرین مربوط به سفید کردن می باشد. این ماده یک سفید کننده فوق العاده به حساب آمده و خیلی از افراد آن را در پروژه های خاص تولید کاغذ یا منسوجات مورد استفاده قرار داده اند. فقط به خاطر داشته باشید که مدل ها و ساختار های مختلف این کالا در زیر شاخه های گسترده ای در بازار به فروش خواهند رسید. برای تهیه با کیفیت ترین مدل های این ماده شما همواره باید ویژگی های شیمیایی آن و شرکت تولید کننده اش را مد نظرتان قرار دهید.

کاربرد پرکلرین

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، کلر و پرکلرین ابزار های کاربردی به حساب می آیند که افراد می توانند آنها را در موقعیت های مختلفی به کار گیرند. این محصول فوق العاده طول عمر زیادی داشته و شما می توانید آن را در جهت رفع نیاز های خود به کار گیرید. عمده کاربرد های این ماده مربوط به گند زدایی، ضد عفونی کردن یا سفید کردن اجسام مختلف می باشد. فقط به خاطر داشته باشید که برای خرید این کالا، شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی را به کار گیرید. خرید پرکلرین یا کلر کار راحتی نیست.

در صورتی که شما از بهترین تیم های ایرانی استفاده نکنید، در این زمینه با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. برای خرید این محصولات، شما می توانید خدمات مجموعه های اینترنتی فعال در ایران را به کار گیرید. امروزه فروشگاه های اینترنتی زیادی هستند که نسبت به عرضه مدل ها و ساختار های مختلف این کالا اقدام کرده و محصولاتشان را همراه با تعرفه های متنوعی در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای خرید در بهترین حالت ممکن، شما می توانید هم اکنون از این مراکز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *